Играта Tomb Raider I-III Remastered включва първите три класически Томб Райдър игри, издадени през 1996, 1997 и 1998 г., заедно с техните “Gold” (Златни) нива, които представляват разширение на сюжетните линии на основните игри.
Забележителното за този 3-в-1 пакет е модерният графичен режим, който обновява не само текстурите и осветяването, но разработчиците са добавили и променили самата архитектура на нивата. Това прави игрите да изглеждат много по-свежи и актуални предвид текущите възможности на технологията. Също така можете да превключвате активно между класическите и модерните графики по всяко време с недин бутон.
Игрите все още са верни и се основават на оригиналния енджин(двигател), запазвайки кубичната система на платформър играта, която е ключова роля за изпълняването на много от необходимите маневри.
Разработчиците не само са освежили и модернизирали всички нива, но са актуализирали и моделите на другите герои, както са приложили и пълни анимации на лицето (за разлика от клатещите се глави на Класическите игри).
Трябва да отбележим, че опциите на играта ви позволяват да превключвате между оригиналните „Tank Controls“(Танкови контроли) и новоимплементиранети „Modern Controls“(Модерни контроли).
Управлението с „Таковите“ контроли е фиксирано зад Лара, което не позволява на камерата да се управлява свободно. Това означава, че камерата се завърта въз основа на посоката, в която Лара се обръща. Бутоните за управление са такива, каквито са били първоначално – трябва да използвате клавишите със стрелки, заедно с десните бутони “Ctlr’ и “Alt” и NumPad, ако играете на компютър. Разбира се, настройките на бутоните могат да бъдат променени.
При модерните контроли комерата е отключена, което позволява тя да се върти самостоятелно от движението на Лара. Тези контроли се усещат най-добре, ако се играе с контролер, тъй като ги тествах и с клавиатура, и с контролер на компютъра. Модерните контроли също компенсират за някои недостатъци, ако сте свикнали с „танковите“ контроли – като автоматично захващане за ръбове, ако вървите напред или да можете да направите задно салто, само ако сте с извадени пистолети.
И двата вида контролиране изискват известно време за свикване, но след като предоставих Класическите игри на някой, който никога не е играл Томб Райдър, както „танковите“ контроли, така и модерните контроли изискват едва няколко минути, за да се свикне с тях. Изглежда, че когато се опитвате да оцелеете в този платформър, мозъкът е принуден да се приспособи бързо, за да оцелеете.
Друго допълнение към игрите е високо цененият сред общността „Фото режим“(Photo Mode). Във всеки момент по време на игра може да влезете в този режим. Лара ще застине, в която и да е анимация или поза се намира или ще можете да преминете към предварително определена поза, заложена в режима.
Можете също така да промените изражението на лицето(Face), облеклото(Outfit) или оръжията(Weapon). Режимът също така позволява да Обърнете камерата(Flip) или да промените зрителното поле(Field of View/FOV).
Ако вече сте привикнали да приключенствате и да обирате гробниците, то след като завършите всяка игра, се отключва режим на Нова игра+(NewGame+/NG+). Това значително променя играта. Имате ограничени амуниции от самото начало, нямате медпакове, запазването на прогреса на играта може да се прави само при обозначени кристали, разпръснати из нивата, а капаните и враговете са по-смъртоносни.
Включени са и подобрения в качество на живот в играта, като например да имате подкана, когато сте близо до интерактивен обект (тъй като в Класическите игри няма таква индикация). Разработчиците определено са помислили за това, тъй като някои от обектите са доста малки и може дори да не ги забележите в сравнение с Класическото преживяване. В допълнение към размера на обектите, динамичното осветяване на съвременните графики допринася за невъзможността от време на време да забелязвате определени обекти или ключалки в тъмното – този проблем не е толкова изразен в Класическите игри, защото те изобщо нямат динамично осветление).
Играта Tomb Raider I-III Remastered определено връща носталгията и предизвикателния начин на игра на 90-те. Разработчиците са използвали същината на оригиналния енджин(двигател) и са го допълнили с работещтият паралелно модернизиран режим, което позволява безпроблемния преход между класическата и модерната графика.
Всяка игра идва с набор от нива базирани на различни локации, така че гледките определено няма да се изчерпат.
Това, което е глътка свеж въздух, в сравнение с последните игри, където имате указатели или някакъв вид сканиране, за да ви покаже пътя напред, в Класическите игри имате само ума си, оръжията и някои пътепоказатели в дизайна на нивото, оставен от разработчиците. Нивата са вашата арена и може да ги изследвате, колкото е необходимо, за да решите пъзел и да отворите онази врата, която сте видяли в началото на нивото!
Начинът на игра е верен на оригинала, така че ако желаете да изпитате автентичната игра на този доказан платформър, не търсете повече! Общо разполагате с около 80 часа проучване на руини, решаване на пъзели и събиране на арсенал, за да оцелеете.
Tomb Raider I-III Remastered определено не е игра, която искате да пропуснете!
8.5 / 10
3-в-1 платформър приключение, което подлага на изпитание уми ви.